15 februarie 2012

Bilute moi: dezvoltare sezoriala si motorie

Din nou suntem la baita :). Mi s-a fixat mie in cap (din ceva carte bine inteles) ca un copil trebuie sa se joace zilnic cu apa, spuma, plastelina si alte texturi interesante, asa ca noi in fiecare seara facem baita ca sa ajungem sa ne jucam si cu apa. Dealtfel face parte si din rutina de seara. Baita este un prilej de joaca pentru Dalia si o si tratam ca atare, jocul are prioritate... spalatul se face intre timp cand am si eu loc.
Ieri seara ne-am jucat cu bile care se pun in vaza de flori. Initial cand am vazut idea asta pe net am fost sceptica: o sa functioneze, o sa gasesc bile din astea la noi, nu o sa le inghita, cum functioneaza de fapt bilutele astea? Oiiii, cat de misto sunt :). Recunosc ca initial m-am jucat si eu un pic cu ele, erau atat de placute la atingere, fapt care a fost confirmat ulterior si de bunica care nici ea nu prea isi mai lua mainile de pe ele :P.
Cum se face:
1. Eu am cumparat de la florarie mai multe bilute din astea pentru ca nu am stiut cat de mari se fac cand stau in apa si am si dorit sa am mai multe culori. Un plic costa 5 lei si va ajunge de doua ori cu generozitate. Cu cat mai mari bilele cu atat se fac mai mari la final. Cumparati culori tari daca au, nu faceti ca mine care a cumparat si transparente, pentru ca o data intrate in apa devin translucide si va spun eu ca vreti sa le recuperati din mai multe motive: ca tin cateva zile si le puteti refolosii si nu vreti sa chemati instalatorul ca s-a infundat vana.
2. Bilutele se tin in apa cateva ore inainte de utilizare pentru a se umfla suficient. Si cresc ca Fat Frumos de la 1 mm diametru ajung la 1 cm si si mai mult.
3. Apoi le-am pus intr-o cutiuta de plastic, dupa ce in prealabil le-am scurs de apa.
Eu am facut un mic test cu doua bile inainte cu o zi ca sa stiu si eu la ce sa ma astept. Asa fac cu toate jocurile, sa ma asigur ca nu se poate intampla nimic nedorit.
4. Se pun bilutele in brate la copil si de acolo incepe distractia.
Dalia a facut tot ce se putea cu ele si la final cand s-a "plictisit" le-a rasturnat in apa si tot striga "pestii-pestii!". Atunci s-a starnit si mai tare ca tot incerca sa prinda bilutele alea lunecoase cu mana si radea de se prapadea cand le scapa. Si cum eram si eu in vana cu ea nu pot sa va spun cat de gadilicioase-placut erau cand te atingeau pe piele.  Un joc pentru mamici, bunici si pitici... despre tatici nu stiu ce sa spun :).

PS: Daca aveti un copil care baga totul in gura... hmmm, nu cred ca e cel mai potrivit joc. Am citit pe net ca nu ar fi toxice, totusi eu nu as risca.

Ia uitati-va ce fac copii astia aici. Ce petrecere pe cinste pentru ei :).



Daca vreti sa stiti cum functioneaza bilutele aveti mai jos in engleza un video pe care l-am gasit pe youtube.

Un comentariu:

  1. Incredibil de distractiv este...am testat si noi, dar vom relua...uitasem cat de faine sunt!

    RăspundeţiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...