22 noiembrie 2011

Planifcarea unui profil de invatare individualizat la bebelusi si copii mici

Am gasit intr-un manual dedicat creselor din SUA un material care explica personalizarea profilului de invatare pentru fiecare copil in parte. Dupa cum stim fiecare copil are propriul ritm de invatare si propriile nevoi iar curriculum trebuie adaptat situatiei reale in care de afla copilul. Ca urmare nu e corect sa vorbim de un profil de invatare general aplicabil tuturor copiilor din grupa in cazul gradinitelor si creselor.
Chiar daca noi suntem mamici care ne jucam cu copilul acasa, va recomand sa incercati sa va faceti un astfel de plan si sa nu lasati la voia intamplarii invatarea. Una e ce e copilul vostru e astazi si alta e ce ar putea fi daca v-ati fi planificat invatarea (vezi zona de dezvoltare proximala) .
Nu fac pledoaria unei "invatari" riguroase care sa se intample doar in conditiile date de parinti, fac pledoaria "ofertei" de activitati (jocuri) care sa fie variata si sa provoace copilul sa vrea mai mult si mai mult, in cadrul in care _copilul vrea sa se joace_. Si fac pledoaria parintilor care se joaca activ si destept cu copii lor.
Educating and Caring for Very Young Children, THE INFANT/TODDLER CURRICULUM, ISBN 0-8077-4010-1, pg. 24
Pentru a realiza un astfel de "plan de invatare"  trebuie sa facem un profil al copilului cu deprinderile care se arata la orizont, spre care copilul isi manifesta interesul si pare a se indrepta, la fel ca si in modelul de mai sus. O data ce ati stabilit incotro se indreapta intentiile de invatare ale copilului va va fi foarte usor sa gasiti acele jocuri/activitati care sa il ajute sa ajunga acolo unde isi doreste foarte repede.
O descriere a etapelor de dezvoltare in ordine cronologica care va va fi folositoare pentru orientare voastra in planificare, pentru fiecare categorie de mai sus, veti gasi in curand pe acest site. Puteti incepe cu deprinderile motorii fine - a prinde si a lasa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...