16 octombrie 2011

O jucarie pe spatamana: Cum sa va transformati copilul intr-un hot perfect

Ttilul nu imi apartie, e exclamatia barbatului meu care a vazut ce grozavie de jucarie i-am cumparat Daliei.
Azi despre, Melissa&Doug - Joc pentru dezvoltarea abilitatilor - Incuie si descuie.
De la inceput vreau sa va spun ca sunt un mare fan Melissa & Doug, asa ca nu pot sa scriu decat de bine. In primul si primul rand ca ei urmeaza principiile educatiei Montessori de care sunt indragostita si in al doilea rand pentru ca fac jucarii cu cap.


 
De ce am cumparat aceasta jucarie
Am cumparat aceasta jucarie pentru ca Dalia ma inebunea cu inchisul si deschisul a tot ceea ce se putea: catarame, borcanase,  sticle de apa, etc. Cand am achizitionat-o recunosc ca nu am citit de la ce varsta e potrivita jucaria, o alta mamica mi-a atras atentia, e pentru 3+. Am crezut initial ca Dalia nu va vrea sa se atinga de ea, sau daca o va face dificultatea va fi atat de mare incat o va frustra, da nu a fost sa fie asa.

O scurta descriere
O casa cu usi si ferestre pline de tot felul de incuietori e jucaria perfecta pentru a dezvolta deprinderile motorii fine.Pe fiecare dintre usite si ferestre sta un numar si fiecare dintre aceastea e de alta culoare. Deschizandu-le veti gasi animalute colorate in culoarea corespondenta.

Cum ne jucam noi cu ea
Dalia la 12 luni a fost in principal atrasa de curiozitatea specifica varstei "Ce se afla dincolo de usite?", asa ca le tot deschidea si inchidea. Desigur ca incuietorile erau folosite pe post de maner si doar doua dintre ele (3 ai 6) le putea deschide si inchide cu adevarat la varsta respectiva. Trei luni mai tarziu, am avansat, deschidem mult mai multe usite si mai mult, stim ca unele se deschid doar daca bagam degetul in gaurica si tragem.
Unele descuietori nu pot fi descuiate de catre fetita mea care are 1 an si 2 luni, insa cu ajutor trecem si peste obstacole. Ii place tare mult cand deschidem ferestrele si usile si in spatele lor gaseste animalele. 
Desi nu ne-am mai jucat cu jucaria de mai bine de o luna, am stiut din prima ce se ascunde dincolo de ferestre fara sa le deschidem.

Cum putem sa folosim o astfel de jucarie
Iata cateva modalitati in care poate fi folosita jucaria: sa invatam culorile, numerele, animalele, sa invatam sa deschidem tot felul de incuietori, un joc bun de memorie. Spre deosebire de alte jucarii asta e o jucaria la care Dalia se intoarce mereu, inca nu s-a plictisit de ea si isi petrece minute bune cu ea (10-15 minute/zi) si am impresia, pentru ca nu am descoperit din prima cum functioneza toate elementele ca va fi interesanta mult timp de acum in colo.

Despre design, durabilitate si siguranta
Chiar daca ii ador pe ci de la Melissa&Doug totusi nu o sa vorbesc numai de bine de design:
  •     usile o data deschise se cam agata unele in altele si fie nu mai pot fi deschise, fie inchise;
  •     tablita nu sta decat culcata ceea ce umbreste oarecum functionalitatea reala care e verticala nu orizontala;
  •     jucaria nu poate fi sprijinita pentru ca e "greoaie" si aluneca imediat;
  •     iar depozitarea pentru mine e un cosmar, ocupa foarte mult loc si in functie de pozitie, usile se tot deschid.
Totusi jucaria e "safe", nu are parti care se desprind, si nu i se poate intampla nimic cu ea si daca ar ramane singura cu ea. Fiind din lemn (ohh da si mai e si manual facuta) e facuta sa dureze generatii.
Iar la final vreau sa spun ca e o jucarie pe care cu siguranta si taticii o vor aprecia ;)!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...