12 august 2011

Cum alegem jucariie: Piramida din cupe sau nesting cups

Cupe care intra una in alta sau care se aseaza una peste alta sunt jucarii ideale si foarte educative daca stii cum sa le cumperi. Puteti invata deprinderi motrice fine, coordonarea mana-ochi, recunoasterea culorilor si achizitia de limbaj, etc si toate astea cu o singura jucarie care va incape intr-o geanta medie. Pentru ce face o astfel de jucarie cred ca si pretul este potrivit, undeva intre 30-50 de lei.

Sa va spun ce am invatat eu dupa ce am cumparat cupele piramida ca sa stiti sa evitati sa faceti aceleasi greseli. 

In primul rand, trebuie sa va puenti intrebarile care sunt valabile pentru orice jucarie: Cat de educationala este?;  Cum ne putem juca cu ea?; Care sunt modalitatile alternative de joaca fata de cele evidente? Pana la ce varsta se poate folosi jucaria? Bine inteles ca spectrul de raspuns pentru aceastea trebuie sa fie cat mai larg.

Am cumparat primele si unicele de altfel cupe piramida, pentru ca erau la reducere, fara sa ma gandesc prea mult cum ar trebui sa arate o astfel de jucarie. Asa ca am invatat pe piele proprie, cu timpul, pe masura ce copilul meu crestea si nevoile de invatare se schimbau ca: 

  • Culoarea conteaza. Atunci cand va alegi cupele, alegeti-le pe cele care sunt intr-o singura culoare si acelea sa fie culorile de baza. Acum cand invatam culorile am descoperit ca verdele nu e verde si ca sunt limitata in folosirea lor. 

  • Conteaza si ornamentul. Noroc, totusi  ca nu am primit desene complicate pe ele, am vazut unele atat de "imbarligate" ca nu se intelegea nimc. Sa ne fie clar :) Sa fie ornamente dar sa fie putin! Noi avem unele cu animale si le-am folosit in invatarea acestora. Pssst, un secret, daca aveti ceva cu animale poate ar fi bine sa va orientati catre alte decoratii. Mai mult va va ajuta nu numai sa invatati animalele dar si sa va dezvoltati vocabularul.

  • Numarul lor e si el important. O alta modalitate de a folosi aceste cupe este si pentru a invata dimensiunile obiectelor. Astfel ca 3 nu e un numar prea fericit, 4 e bine iar 5 e aproape de ideal.

 

Daca nu vreti sa cumparati cupe, atunci puteti cauta castronase de plastic pentru bucatarie de diferite forme care sa primeasca si o alta utilitate ulterior. Am gasit pe net un set de instrumente de masurat pentru bucatarie  care ar putea cu succes sa inlocuiasca cupele daca insa ar fi in culorile de baza.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...